Dansk

PROMO → 10% med koden: FALL10 🍂 🇩🇰

Salgsbetingelser

GENERELLE SALGS- OG BRUGSBETINGELSER.

----

OVERSIGT

Denne hjemmeside drives af La Salopette . På hele siden henviser udtrykkene "vi", "os" og "vores" til La Salopette . La Salopette tilbyder denne hjemmeside, inklusive alle oplysninger, værktøjer og tjenester, der er tilgængelige fra denne hjemmeside til dig, brugeren, betinget af din accept af alle vilkår, betingelser, politikker og meddelelser, der er angivet her.

La Salopette® tilbyder en leveringstid på 1 til 3 hverdage. Leveringstiderne er mellem 6 og 7 hverdage.

Præambel 

Disse generelle salgsbetingelser gælder for alt salg, der gennemføres på hjemmesiden

https://la-salopette.fr .

Virksomhedens kontaktoplysninger er som følger:

Linket til vores hjemmeside:

https://la-salopette.fr

Firmanavn:

OVERALLEN ELLER

Postadresse:

Liimi tn 1b 716 Kristiine linnaosa

Telefonnummer:

0756914975

E-mailadresse:

kontakt@la-salopette.fr

Firmanummer:

16194762

 

Produkternes vigtigste egenskaber, herunder specifikationer, illustrationer og angivelser af dimensioner eller kapacitet, er præsenteret i Sælgers kataloger. De præsenterede fotografier og grafikker er ikke kontraktlige og kan ikke pådrage Sælger ansvar. Kunden skal se beskrivelsen af hvert produkt for at kende dets væsentlige egenskaber og særlige kendetegn.

Produkttilbud er afhængige af tilgængelighed.

Kunden erklærer at have læst og accepteret de generelle salgsbetingelser inden ordreafgivelse. Validering af ordren udgør derfor accept af de generelle salgsbetingelser. 

Artikel 1 - Principper

Disse generelle vilkår og betingelser udtrykker samtlige parters forpligtelser. I denne forstand anses klienten for at acceptere dem uden forbehold.

Disse generelle salgsbetingelser gælder med udelukkelse af alle andre betingelser, og især dem, der gælder for salg i butikker eller via markedsføring eller andre distributionskanaler.

De er tilgængelige på hjemmesiden https://la-salopette.fr og har, hvor det er relevant, forrang over enhver anden version eller ethvert andet modstridende dokument .

Køber og sælger er enige om, at disse generelle vilkår og betingelser udelukkende regulerer deres forhold. Sælger forbeholder sig retten til at ændre sine generelle vilkår og betingelser fra tid til anden, som vil være gældende, så snart de er offentliggjort online .

Hvis en salgsbetingelse manglede, ville den blive betragtet som underlagt gældende praksis inden for fjernsalgssektoren for virksomheder med hovedsæde i Frankrig.

Artikel 2 - Indhold

Formål. Formålet med disse generelle vilkår og betingelser er at definere parternes rettigheder og forpligtelser i forbindelse med online salg af varer, der tilbydes af sælgeren til køberen, fra hjemmesiden https://la-salopette.fr.

Habilitet. Brug af webstedet til at afgive en ordre forudsætter accept af alle vilkårene i disse generelle betingelser. Kunden erklærer, at han er myndig og i stand til at indgå en kontrakt i henhold til sit lands lov, eller erklærer, at han repræsenterer den person, som han afgiver ordren for, i kraft af en gyldig fuldmagt.

Accept af de generelle vilkår og betingelser. Kunden erklærer, at de har læst og accepteret de generelle vilkår og betingelser før ethvert køb, hvilket indebærer ubetinget accept af disse generelle salgsbetingelser. Ved denne accept anerkender kunden, at de har modtaget tilstrækkelig information og rådgivning fra virksomheden forud for enhver bestilling , hvilket gør det muligt for dem at sikre, at indholdet af deres bestilling opfylder deres behov. Disse generelle vilkår og betingelser udgør samtlige parters rettigheder og forpligtelser inden for rammerne af deres kontraktforhold.

Medmindre andet bevises, udgør de data, der registreres af webstedet, bevis for alle fakta, accepter og transaktioner.

Formålet med disse generelle betingelser er at definere parternes rettigheder og forpligtelser i forbindelse med online salg af varer, der tilbydes af sælgeren til køberen, fra hjemmesiden https://la-salopette.fr. 

Artikel 3 - Ordren

Køberen har mulighed for at afgive sin ordre online fra onlinekataloget og bruge den dertilhørende formular for ethvert produkt inden for rammerne af det tilgængelige lager.

Køber vil blive informeret om enhver utilgængelighed af produktet eller den bestilte vare.

For at bekræfte ordren skal køberen acceptere disse vilkår og betingelser ved at klikke på den relevante knap. Køberen skal også vælge leveringsadresse og -metode og endelig bekræfte betalingsmetoden.

Salget vil blive betragtet som endeligt:

- efter at have sendt køberen en bekræftelse på ordreaccept fra sælger via e-mail;

- og efter sælgers modtagelse af den fulde pris.

Enhver ordre udgør accept af priserne og beskrivelsen af de produkter, der er til salg. Enhver tvist vedrørende dette punkt vil være underlagt en eventuel ombytning og de nedenfor nævnte garantier.

I visse tilfælde, herunder manglende betaling, forkert adresse eller andre problemer med købers konto, forbeholder sælger sig retten til at blokere købers ordre, indtil problemet er løst.

Ved spørgsmål vedrørende ordresporing kan køberen sende en e-mail til sælgeren på følgende e-mailadresse : contact@la-salopette.fr

Ring på følgende telefonnummer: 0756914975 på følgende dage og tidspunkter: Mandag til fredag fra kl. 8.30 til 18.30.

De digitaliserede optegnelser, der er lagret i virksomhedens computersystemer under rimelige sikkerhedsforhold, vil blive betragtet som bevis for kommunikation, ordrer og betalinger mellem parterne. Arkivering af indkøbsordrer og fakturaer udføres på et pålideligt og holdbart medie, der kan fremlægges som bevis. 

Overdragelse af ejerskabet af Sælgers Produkter til Kunden finder først sted efter fuld betaling af prisen fra sidstnævnte, uanset datoen for levering af Produkterne.

Risikoovergangen sker fra sælger til kunden på det tidspunkt, hvor kunden tager varerne i fysisk besiddelse. Hvis kunden dog selv vælger transportøren, sker risikoovergangen i dette tilfælde på det tidspunkt, hvor sælger overdrager de varer, der er genstand for bestillingen, til den transportør, kunden har valgt.

Kunden anerkender derfor, at det er transportørens ansvar at udføre leveringen og ikke har nogen garantiret mod Sælger i tilfælde af manglende levering af de transporterede varer.

Artikel 4 - Information før kontraktindgåelse

Kunden anerkender at være blevet informeret af Sælger på en læselig og forståelig måde, ved hjælp af disse generelle salgsbetingelser, forud for sit umiddelbare køb eller ordreafgivelse og i overensstemmelse med bestemmelserne i artikel L 221-5 i forbrugerloven: 

- om Produkternes væsentlige egenskaber, især specifikationer, illustrationer og angivelser af dimensioner eller kapacitet, der gør det muligt at erhverve Produkterne med fuldt kendskab til de faktiske forhold, især med hensyn til deres anvendelsesforhold.

De præsenterede fotografier og grafikker er ikke kontraktlige og kan ikke pådrage sig Sælgers ansvar. Kunden skal se beskrivelsen af hvert produkt for at kende dets egenskaber og væsentlige karakteristika.

- på prisen på Produkterne og anvendelsen af en personlig pris baseret på automatiseret beslutningstagning og tilhørende omkostninger eller, i mangel af betaling af en pris, på enhver fordel, der ydes i stedet for eller i tillæg til denne, og på arten af denne fordel;

- om betalings-, leverings- og opfyldelsesbetingelserne for salgsaftalen;

- i mangel af øjeblikkelig gennemførelse af salget, leveringstiderne for de bestilte Produkter;

- om sælgers identitet og alle dennes kontaktoplysninger;

- om eksistensen og metoderne til gennemførelse af garantier (lovbestemt overensstemmelsesgaranti, garanti for skjulte mangler, mulige kommercielle garantier) og, hvor det er relevant, om eftersalgsservice;

- om muligheden for at bruge en forbrugermægler, hvis kontaktoplysninger fremgår af disse generelle salgsbetingelser, på de betingelser, der er fastsat i forbrugerloven

- om fortrydelsesretten (eksistens, betingelser, tidsfrist, metoder til udøvelse af denne ret og standardfortrydelsesformular), vilkår for opsigelse, behandling af klager og andre vigtige kontraktlige betingelser og, hvor det er relevant , om omkostningerne ved brug af fjernkommunikationsteknikken, eksistensen af ​​god adfærdskodekser og økonomiske garantier og depositum;

- om de accepterede betalingsmetoder.

Det faktum, at en kunde bestiller på hjemmesiden " https://la-salopette.fr", indebærer fuld accept og overholdelse af disse generelle salgsbetingelser og forpligtelse til at betale for de bestilte produkter, hvilket udtrykkeligt anerkendes af kunden, som især giver afkald på retten til at påberåbe sig ethvert modstridende dokument, som ikke ville kunne håndhæves over for sælger.

Artikel 5 - Elektronisk signatur

Online angivelse af købers bankkortnummer og den endelige validering af ordren vil udgøre bevis for købers accept:

- forfaldsdato for de skyldige beløb i henhold til købsordren;

- underskrift og udtrykkelig accept af alle udførte operationer.

I tilfælde af svigagtig brug af bankkortet opfordres køberen til, så snart denne brug opdages, at kontakte sælgeren på følgende e-mailadresse contact@la-salopette.fr

Eller på følgende telefonnummer: 0756914975.

Artikel 6 - Ordrebekræftelse

Sælgeren sender køberen en ordrebekræftelse via e-mail, når betalingen er gennemført.

Artikel 7 - Bevis for transaktionen

De computerbaserede optegnelser, der er lagret i sælgers computersystemer under rimelige sikkerhedsforhold, vil blive betragtet som bevis for kommunikation, ordrer og betalinger mellem parterne. Arkivering af købsordrer og fakturaer udføres på et pålideligt og holdbart medie, der kan fremvises som bevis.

Artikel 8 - Produktinformation

Produkternes vigtigste egenskaber, der samler alle de væsentlige oplysninger, der kræves i henhold til gældende bestemmelser, og især specifikationer, illustrationer og angivelser af produkternes dimensioner eller kapacitet, præsenteres på hjemmesiden "Angiv hjemmeside" i produktbladene og sælgers katalog.

Kunden er forpligtet til at læse dette, inden der afgives en ordre.

Valg og køb af et Produkt er Kundens eneste ansvar.

Fotografierne og grafikken på hjemmesiden "https://la-salopette.fr" er ikke kontraktlige og kan ikke pådrage sig sælgers ansvar.

Kunden skal henvise til beskrivelsen af hvert Produkt for at kende dets egenskaber, væsentlige karakteristika og leveringstider, samt, i tilfælde af kontinuerlig eller periodisk levering af en vare, den foreslåede kontrakts minimumsvarighed.

Kontraktoplysninger præsenteres på fransk og skal bekræftes senest på tidspunktet for kundens validering af ordren.

Produkttilbud er afhængige af tilgængelighed, som angivet ved ordreafgivelse.

Artikel 9 – Prisbetingelser

Sælgeren forbeholder sig retten til at ændre sine priser til enhver tid, men forpligter sig til at anvende de gældende priser angivet på bestillingstidspunktet, afhængigt af tilgængelighed på den pågældende dato.

Priserne er vist i euro.

En kunde, der køber et produkt inklusive alle afgifter (TTC), vil se en pris, der tager højde for den moms, der gælder på købsdagen . Enhver ændring i den gældende momssats afspejles i produkternes pris. I tilfælde af at virksomheden drager fordel af en momsfritagelse, kan den berettiget fakturere sine produkter eksklusive afgifter (HT).

I tilfælde af at en kunde i et land i Den Europæiske Union bliver bedt om at betale moms for at modtage sin ordre, skal sidstnævnte informere sælgeren, inden de betaler de beløb, der kræves af transportøren eller toldmyndighederne, så de lovligt kan løse situationen for kunden.

Hvis kunden alligevel har betalt toldbehandlingsgebyrer såsom moms, told eller andre administrationsgebyrer, kan kunden anmode om refusion af kun moms og told, udelukkende på betingelse af at kunden fremviser gyldig dokumentation for betaling.

Ved køb til lande uden for Den Europæiske Union afholdes importgebyrer såsom moms eller told af kunden. Sælgeren kan ikke holdes ansvarlig for yderligere toldbehandling eller andre importgebyrer. 

Artikel 10 - Betalingsmetode

Dette er en ordre med betalingsforpligtelse, hvilket betyder, at afgivelse af ordren indebærer betaling fra køber .

For at betale for sin ordre kan køberen vælge mellem alle de betalingsmetoder, der er stillet til rådighed af sælgeren og anført på sælgerens hjemmeside. Køberen garanterer over for sælgeren, at han har de nødvendige tilladelser til at bruge den betalingsmetode, han har valgt ved validering af ordreformularen. Sælgeren forbeholder sig retten til at suspendere enhver ordrehåndtering og enhver levering i tilfælde af afvisning af godkendelse af betaling med kreditkort fra officielt akkrediterede organisationer eller i tilfælde af manglende betaling. Sælgeren forbeholder sig især retten til at nægte at foretage en levering eller at honorere en ordre fra en køber, der ikke helt eller delvist har betalt en tidligere ordre, eller med hvem en betalingstvist i øjeblikket er under behandling.

Betaling af prisen sker fuldt ud på bestillingsdagen i henhold til følgende vilkår:

- Betaling
Bankkort (Visa, Mastercard osv. )

Særlige tilbud og rabatkuponer. Virksomheden forbeholder sig retten til at tilbyde tidsbegrænsede introduktionstilbud, kampagnetilbud eller prisnedsættelser på sine produkter og til at revidere sine tilbud og priser på webstedet til enhver tid under de betingelser, der er fastsat ved lov. De gældende priser er dem, der er gældende på tidspunktet for produktets køb, og kunden kan ikke gøre krav på andre priser, hverken før eller efter købet. Rabatkuponer kan være underlagt særlige betingelser og forbliver strengt personlige for modtageren og kan kun bruges én gang. 

I tilfælde af en betalingshændelse og/eller bedrageri. Virksomheden forbeholder sig retten til at suspendere enhver behandling af ordren og enhver levering i tilfælde af manglende betaling eller afvisning af godkendelse af betaling med kreditkort fra officielt akkrediterede organisationer. Virksomheden forbeholder sig især retten til at nægte at imødekomme en ordre fra en kunde, der ikke helt eller delvist har betalt en tidligere ordre, eller med hvem der er en betalingstvist i gang.

Virksomheden kan kontakte kunden for at anmode om yderligere dokumenter for at gennemføre betalingen af ordren. Virksomheden kan benytte sig af de oplysninger, der leveres af ordreanalysesystemet. Det er nødvendigt for virksomheden at fremlægge de ønskede dokumenter for at bekræfte ordren . For at bekæmpe kreditkortsvindel kan virksomheden foretage en visuel verifikation af betalingsmidlet, inden produktet leveres. I tilfælde af svigagtig brug af deres bankkort opfordres kunden til, så snart denne brug er bemærket, at kontakte virksomheden, uden at det berører de skridt, kunden skal tage over for sin bank.

Misligholdelse eller forsinket betaling. De renter og gebyrer, der er fastsat i loven, finder anvendelse i tilfælde af misligholdelse eller forsinket betaling fra forbrugeren eller den professionelle klient. 

Artikel 11 - Tilgængelighed af produkter - Refusion - Bilæggelse

Medmindre der er tale om force majeure eller i perioder, hvor onlinebutikken er lukket, hvilket vil blive tydeligt annonceret på hjemmesidens forside, vil leveringstiderne , inden for rammerne af det tilgængelige lager, være de nedenfor angivne leveringstider. Leveringstiderne løber fra den dato, hvor ordren er registreret, som er angivet i ordrebekræftelses-e-mailen.

Leveringsbetingelserne vil blive specificeret for køber fra sag til sag.

I tilfælde af manglende overholdelse af den aftalte leveringsdato eller -tidspunkt, skal køber, inden ophævelse af aftalen, pålægge sælger at opfylde den inden for en rimelig yderligere frist.

Hvis der ikke er nogen opfyldelse ved udløbet af denne nye periode, kan køber frit ophæve aftalen.

Køber skal opfylde disse efterfølgende formaliteter ved anbefalet brev med modtagelsesbekræftelse eller skriftligt på et andet varigt medium.

Kontrakten anses for ophævet, når sælger modtager brevet eller dokumentet, der informerer ham om denne ophævelse, medmindre den erhvervsdrivende har udført arbejdet i mellemtiden.

Køber kan dog ophæve kontrakten med øjeblikkelig virkning, hvis de ovennævnte datoer eller frister udgør en væsentlig betingelse for kontrakten for ham.

I dette tilfælde, når kontrakten ophæves, er sælgeren forpligtet til at refundere køberen alle betalte beløb senest inden 30 dage efter den dato, hvor kontrakten blev ophævet.

I tilfælde af utilgængelighed af det bestilte produkt, vil køber blive informeret hurtigst muligt og vil have mulighed for at annullere sin ordre. Køber vil derefter have valget mellem at anmode om refusion af de beløb, der er betalt inden for Senest 30 dage fra deres betaling eller ombytning af produktet.

Artikel 12 - Leveringsbetingelser

Levering betyder overdragelse til forbrugeren af fysisk besiddelse eller kontrol over varerne. De bestilte produkter leveres til køber af sælgers leverandør i overensstemmelse med de ovenfor angivne vilkår og inden for den tidsramme.

Produkterne leveres til den adresse, som køber har angivet på bestillingsformularen, og køber skal derfor sikre dens nøjagtighed. Enhver pakke, der returneres til sælger på grund af en forkert eller ufuldstændig leveringsadresse, vil blive omsendt for købers regning. Køber kan efter anmodning få sendt en faktura til faktureringsadressen og ikke til leveringsadressen ved at validere den mulighed, der er angivet til dette formål på bestillingsformularen.

Hvis køberen ikke er til stede på leveringsdagen, vil budmanden efterlade et visitkort i postkassen, som giver mulighed for at afhente pakken på det angivne sted og tidspunkt.

Hvis den originale emballage er beskadiget, revet eller åben ved levering, skal køber kontrollere varernes stand. Hvis de er beskadiget, skal køber afvise pakken og give et forbehold på følgesedlen (pakke afvist på grund af åben eller beskadiget).

Køber skal på følgesedlen og i form af håndskrevne forbehold ledsaget af sin underskrift angive enhver uregelmæssighed vedrørende leveringen (skader, manglende produkt på følgesedlen, beskadigede emballager, ødelagte produkter osv.).

Denne verifikation anses for udført, så snart køber eller en af ham bemyndiget person har underskrevet leveringssedlen.

Køber skal derefter bekræfte disse forbehold over for transportøren via anbefalet brev senest to hverdage efter modtagelsen af varen/varerne og sende en kopi af dette brev via fax eller almindelig post til sælgeren på den adresse, der er angivet i de juridiske meddelelser på webstedet.

Hvis produkterne skal returneres til sælger, skal de være genstand for en returanmodning til sælger inden for 14 dage efter levering. Reklamationer uden for denne periode accepteres ikke. Returnering af produkter accepteres kun i original stand (emballage , tilbehør, instruktioner osv.).

Produkterne skal returneres til følgende adresse: Mondial Relay Pressing E.Leclerc Rue du Clos Batant, 78120 Rambouillet. Det er obligatorisk at kontakte sælgeren, før der træffes nogen beslutning om returnering af varen. Ellers kan sælgeren nægte at returnere varen. Produkterne udbydes til salg og leveres inden for det tilgængelige lager. I tilfælde af utilgængelighed af det bestilte produkt vil kunden straks blive informeret af virksomheden, som kan tilbyde et produkt af tilsvarende kvalitet og pris, eller hvis dette ikke er tilfældet, refundere ordren, hvis kunden er en forbruger. Bortset fra refusion af prisen på det utilgængelige produkt er virksomheden ikke ansvarlig for nogen form for afbestillingskompensation, medmindre den manglende opfyldelse af kontrakten kan tilskrives ham personligt.

Returneringsomkostninger er kundens ansvar .

Artikel 13 - Leveringsfejl

Køber skal indgive ethvert krav vedrørende leveringsfejl til sælger inden for den lovpligtige fortrydelsesfrist, der er nævnt i disse generelle salgsbetingelser, eller, hvis det er fastsat, i overensstemmelse med den kontraktligt fastsatte frist inden for rammerne af en kommerciel garanti, der er omfattet af disse generelle salgsbetingelser. Ethvert krav, der indgives ud over denne frist, vil blive afvist.

Kravet kan fremsættes efter købers valg:

- via e-mail til følgende adresse: contact@la-salopette.fr

Ethvert krav, der ikke fremsættes i overensstemmelse med ovenstående regler og inden for de fastsatte tidsfrister, kan ikke tages i betragtning og fritager sælger for ethvert ansvar over for køber .

Når sælgeren modtager reklamationen, vil sælgeren tildele et ombytningsnummer til det/de pågældende produkt(er) og meddele det til køberen via e-mail. Et produkt kan først ombyttes, efter at ombytningsnummeret er blevet tildelt.

Artikel 14 - Produktgaranti

14-1 Juridisk garanti for overensstemmelse

Sælger forpligter sig til at levere varer, der overholder den kontraktlige beskrivelse og kriterierne i artikel L217-5 i forbrugerloven.

Den er ansvarlig for overensstemmelsesmangler, der eksisterer på leveringstidspunktet for Produkterne, og som viser sig inden for to år efter denne levering.

Denne garantiperiode gælder uden at det berører artikel 2224 ff. i den borgerlige lovbog, idet forældelsesfristen begynder at løbe fra den dag, hvor kunden bliver opmærksom på manglen.

Enhver overensstemmelsesmangel, der viser sig inden for fireogtyve måneder eller tolv måneder i tilfælde af brugte varer fra levering af Produkterne, formodes, medmindre andet bevises, at have eksisteret på leveringstidspunktet.

I tilfælde af manglende overensstemmelse kan Kunden kræve, at de leverede Produkter bringes i overensstemmelse ved reparation eller omlevering, eller i mangel heraf, et prisafslag eller annullering af købet, under lovlige betingelser.

Den kan også suspendere betalingen af hele eller en del af prisen eller leveringen af den ydelse, der er fastsat i kontrakten, indtil sælgeren har opfyldt de forpligtelser, der påhviler den i henhold til den lovbestemte overensstemmelsesgaranti, i henhold til betingelserne i artikel 1219 og 1220 i den borgerlige lovbog.

Det er Kundens ansvar at anmode Sælger om at bringe Produkterne i overensstemmelse med leveringsbetingelserne, idet der vælges mellem reparation eller ombytning. Varernes overensstemmelse skal finde sted inden for en periode på højst tredive dage efter Kundens anmodning.

Reparation eller udskiftning af det ikke-overensstemmende produkt omfatter, hvor det er relevant, fjernelse og returnering af produktet samt installation af det produkt, der er bragt i overensstemmelse med kravene, eller som er blevet udskiftet.

Ethvert produkt, der bringes i overensstemmelse inden for rammerne af den lovmæssige overensstemmelsesgaranti, er omfattet af en seks måneders forlængelse af denne garanti.

I tilfælde af udskiftning af det ikke-overensstemmende Produkt, når Sælger trods Kundens valg ikke har udført overensstemmelse, starter udskiftningen, til fordel for Kunden, en ny periode med juridisk overensstemmelsesgaranti fra leveringen af det udskiftede Produkt.

Hvis den ønskede overholdelse er umulig eller medfører uforholdsmæssigt store omkostninger i henhold til betingelserne i artikel L 217-12 i forbrugerloven, kan sælgeren afvise dette. Hvis betingelserne i artikel L 217-12 i forbrugerloven ikke er opfyldt, kan kunden efter formel meddelelse forfølge den specifikke håndhævelse af den oprindeligt ønskede løsning i overensstemmelse med artikel 1221 ff. i den civile lovbog.

Kunden kan i sidste ende kræve et prisafslag eller annullering af købet (medmindre manglen er ubetydelig) i de tilfælde, der er fastsat i artikel L 217-14 i forbrugerloven.

Når manglen er så alvorlig, at den berettiger en prisreduktion eller øjeblikkelig ophævelse af salget, er Kunden ikke forpligtet til på forhånd at anmode om reparation eller ombytning af det mangelfulde Produkt.

Prisreduktionen er proportional med forskellen mellem værdien af det leverede produkt og værdien af denne vare i fravær af manglen.

I tilfælde af annullering af købet refunderes Kunden den betalte pris mod returnering af de ikke-overensstemmende Produkter til Sælger for Sælgers regning.

Refusionen sker ved modtagelse af det ikke-overensstemmende produkt eller bevis for dets returnering af kunden og senest inden for fjorten dage derefter, med samme betalingsmiddel som det, kunden anvendte ved betalingen, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt med sidstnævnte, og under alle omstændigheder uden yderligere omkostninger.

Ovenstående bestemmelser berører ikke en eventuel tildeling af erstatning til Kunden for det tab, som sidstnævnte har lidt på grund af manglen på overensstemmelse. 

14-2 Juridisk garanti for skjulte mangler

I overensstemmelse med artikel 1641 ff. i den borgerlige lovbog er sælger ansvarlig for eventuelle skjulte mangler, der måtte påvirke den solgte ejendom. Det er købers ansvar at bevise, at manglerne eksisterede på tidspunktet for salget af ejendommen og er af en sådan art, at de gør ejendommen uegnet til den anvendelse, den er beregnet til. Denne garanti skal anvendes inden for to år efter manglens opdagelse.

Køber kan vælge mellem ophævelse af salget eller et prisafslag i overensstemmelse med artikel 1644 i den borgerlige lovbog. 

Artikel 15 - Fortrydelsesret

Anvendelse af fortrydelsesretten

Køber har 14 dage fra leveringsdatoen af deres ordre til at returnere enhver vare, der ikke passer dem, og anmode om en ombytning eller refusion uden gebyr, bortset fra returomkostninger, som forbliver købers ansvar.

Returneringer skal ske i original stand og være komplette (emballage, tilbehør, instruktioner osv.), så de kan videresælges som nye, ledsaget af købsfakturaen.

Beskadigede, snavsede eller ufuldstændige produkter accepteres ikke.

Fortrydelsesretten kan udøves online ved hjælp af fortrydelsesformularen, der er tilgængelig på denne hjemmeside. I dette tilfælde vil en bekræftelse på modtagelsen på et varigt medium straks blive meddelt køberen. Enhver anden form for fortrydelsesret accepteres. Den skal være utvetydig og udtrykke ønsket om at fortryde.

I tilfælde af udøvelse af fortrydelsesretten inden for den ovennævnte periode, skal kunden give besked om sin fortrydelsesret.

via e-mail til følgende adresse: contact@la-salopette.fr

Prisen på det/de købte produkt(er) og leveringsomkostningerne refunderes.

Returneringsomkostninger er købers ansvar.

Ombytning (afhængigt af tilgængelighed) eller refusion vil ske senest 3 dage efter sælgers modtagelse af de returnerede produkter i henhold til ovenstående betingelser.

Undtagelser

I henhold til artikel L221-28 i forbrugerloven kan fortrydelsesretten ikke udøves for aftaler:

- levering af varer, hvis pris afhænger af udsving på det finansielle marked, som den erhvervsdrivende ikke har kontrol over, og som sandsynligvis vil forekomme i fortrydelsesfristen;

- levering af varer, der er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller tydeligt personliggjorte;

- levering af varer, der kan forringes eller udløbe hurtigt;

- levering af varer , som forbrugeren har åbnet forseglingen efter levering, og som ikke kan returneres af hygiejne- eller sundhedsbeskyttelsesmæssige årsager;

- levering af varer, som efter levering og i sagens natur er uløseligt forbundet med andre varer;

- levering af alkoholholdige drikkevarer, hvis levering udskydes ud over tredive dage, og hvis værdi, der er aftalt ved kontraktens indgåelse, afhænger af markedsudsving, som den erhvervsdrivende ikke har kontrol over ;

- vedligeholdelses- eller reparationsarbejde, der skal udføres hastende i forbrugerens hjem, og som udtrykkeligt anmodes af forbrugeren, inden for rammerne af reservedele og arbejde, der er strengt nødvendigt for at reagere på nødsituationen;

- levering af lyd- eller videooptagelser eller computersoftware, når de er blevet brudt af forbrugeren efter levering;

- levering af en avis, et tidsskrift eller et magasin, undtagen abonnementsaftaler for disse publikationer;

- levering af digitalt indhold, der ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt efter forbrugerens udtrykkelige forudgående samtykke og udtrykkelige frafald af sin fortrydelsesret.

Virksomheden er ikke forpligtet til at refundere yderligere omkostninger, hvis forbrugeren udtrykkeligt har valgt en dyrere leveringsmetode end den standardleveringsmetode, der tilbydes af den professionelle. 

Artikel 16 - Force majeure og uforudsete begivenheder

Enhver omstændighed uden for parternes kontrol, der forhindrer opfyldelsen af deres forpligtelser under normale vilkår, betragtes som grundlag for fritagelse fra parternes forpligtelser og resulterer i suspension af deres forpligtelser.

Den part, der påberåber sig ovennævnte omstændigheder, skal straks underrette den anden part om deres indtræden såvel som deres forsvinden.

Enhver uimodståelig omstændighed eller situation, der ligger uden for parterne, er uforudsigelig, uundgåelig, uafhængig af parternes vilje, og som ikke kan forhindres af sidstnævnte på trods af alle rimeligt mulige bestræbelser, betragtes som tilfælde af force majeure eller tilfældige begivenheder, ud over dem, der normalt anerkendes i franske domstoles retspraksis: blokering af transportmidler eller forsyninger, jordskælv, brande, storme, oversvømmelser, lynnedslag, nedlukning af telekommunikationsnetværk eller vanskeligheder specifikke for telekommunikationsnetværk uden for kunderne.

Parterne vil mødes for at undersøge begivenhedens indvirkning og aftale betingelserne for fortsat opfyldelse af kontrakten. Hvis force majeure-begivenheden varer i mere end tre måneder, kan disse generelle betingelser ophæves af den skadelidte part.

Hvis et tilfælde af force majeure, der forhindrer en af de to parter i at opfylde sine kontraktlige forpligtelser, varer i mere end 90 dage, kan den part, der anser sig for skadelidt, ensidigt ophæve den kontrakt, der binder den anden part.

Ud over tilfælde af force majeure, som kan påvirke opfyldelsen af kontrakter foretaget af den ene eller den anden af parterne i salgskontrakten, er der også hypotesen om uforudsete omstændigheder, der omfatter en stigning i prisen på råvarer eller varer eller tjenesteydelser, der er nødvendige for produktion, fremstilling, levering eller forsendelse af en vare, der sælges af sælger, hvilket gør det umuligt for sælgeren under rimelige betingelser fortsat at udbyde disse varer til salg eller at opfylde sine kontraktlige forpligtelser. I et sådant tilfælde kan sælgeren ikke anses for at være årsag til en manglende opfyldelse af sine kontraktlige forpligtelser, og kunden kan ikke ensidigt ophæve kontrakten uden først og i god tro at have forsøgt at finde en mindelig løsning eller genforhandlet den indgåede kontrakt med sælgeren. Under alle omstændigheder kan sælgeren i tilfælde af uforudsete omstændigheder ikke holdes ansvarlig for ulemper, tab eller tab af muligheder, som kunden lider.

Artikel 17 - Intellektuel ejendomsret

Indholdet af hjemmesiden forbliver sælgers ejendom, som er den eneste indehaver af de immaterielle rettigheder til dette indhold.

Købere accepterer ikke at gøre nogen brug af dette indhold; enhver hel eller delvis gengivelse af dette indhold er strengt forbudt og kan udgøre en forbrydelse mod forfalskning.

Artikel 18 - Databeskyttelse og friheder

De personoplysninger, som køber angiver, er nødvendige for at behandle ordren og udstede fakturaer.

De kan meddeles sælgers partnere, der er ansvarlige for udførelse, behandling, styring og betaling af ordrer.

Køber har en permanent ret til indsigt, ændring, berigtigelse og indsigelse vedrørende oplysninger, der vedrører ham. Denne ret kan udøves på de betingelser og i henhold til de vilkår, der er defineret på hjemmesiden https://la-salopette.fr

Artikel 19 - Delvis manglende validering

Hvis en eller flere bestemmelser i disse generelle betingelser erklæres ugyldige eller erklæres som sådan i henhold til lov, forskrift eller efter en endelig afgørelse fra en kompetent domstol, bevarer de andre bestemmelser deres fulde gyldighed og omfang.

Artikel 20 - Ikke-afkald

Det faktum, at en af parterne ikke udnytter den anden parts misligholdelse af nogen af de forpligtelser, der er nævnt i disse generelle betingelser, kan ikke fortolkes som en fremtidig afkald på den pågældende forpligtelse.

Artikel 21 - Titel

I tilfælde af fortolkningsvanskeligheder mellem overskrifterne i begyndelsen af bestemmelserne og overskrifterne i bestemmelserne, skal overskrifterne erklæres for nullitet. 

Artikel 22 - Kontraktens sprog

Disse generelle salgsbetingelser er affattet på fransk. I tilfælde af at de er oversat til et eller flere fremmedsprog, er det kun den franske tekst, der er gældende i tilfælde af en tvist.

Artikel 23 - Mægling og tvistbilæggelse

Køberen kan benytte sig af konventionel mægling, især hos Forbrugermæglingskommissionen eller hos eksisterende sektormæglingsorganer, eller af enhver alternativ tvistbilæggelsesmetode ( f.eks. mægling) i tilfælde af en tvist. Mæglerens navne, kontaktoplysninger og e-mailadresser findes på vores hjemmeside.

I tilfælde af vanskeligheder med opfyldelsen af Kontrakten har forbrugerkunden med bopæl i Europa mulighed for, inden der anlægges retslige skridt, at anmode om hjælp fra en forbrugermægler.
I overensstemmelse med artikel 14 i forordning (EU) nr. 524/2013 har Europa-Kommissionen oprettet en platform for online tvistbilæggelse, der fremmer uafhængig udenretslig bilæggelse af online tvister mellem forbrugere og erhvervsdrivende i Den Europæiske Union. Denne platform er tilgængelig på følgende link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/ .

Artikel 24 - Gældende lov

Disse generelle vilkår og betingelser er underlagt anvendelsen af estisk lov. De kompetente domstole er domstolene i Estland.

Dette gælder både materielle og formelle regler. I tilfælde af en tvist eller klage vil køber først kontakte sælger for at opnå en mindelig løsning.

Artikel 25 - Beskyttelse af personoplysninger

Indsamlede data

 Din indsendelse af personlige oplysninger via vores butik er underlagt vores privatlivspolitik. Klik her for at se vores privatlivspolitik.

Privatlivspolitik: * Data indsamles og opbevares med henblik på ordreopfyldelse og -administration. * I overensstemmelse med databeskyttelsesloven bruger vi ikke dine data til kommercielle formål over for tredjeparter. * Når ordren er godkendt, accepterer hver bruger, at vi behandler deres data med henblik på ordreopfyldelse og modtagelse af vores nyhedsbrev for at holde dem informeret om vores seneste nyheder. De har ret til at gøre indsigelse, efter anmodning og gratis, mod behandlingen af deres personoplysninger til direkte markedsføringsformål inden for rammerne af vores nyhedsbrev, men kun efter at deres ordre er blevet behandlet. De har også ret til at berigtige og slette deres data til enhver tid og gratis.
Enhver forbruger har også ret til at tilmelde sig frameldingslisten for telefonisk henvendelse på hjemmesiden: http://www.bloctel.gouv.fr/
*Personoplysninger behandles i overensstemmelse med gældende lovbestemmelser.

De personoplysninger, der indsamles på dette websted, er som følger :

- kontoåbning: når brugerens konto oprettes, deres fornavne , efternavne og placering

- forbindelse: Når brugeren opretter forbindelse til webstedet, registrerer sidstnævnte især deres fornavne , efternavne , forbindelsesdata, brugsdata og lokationsdata.

- profil: brugen af de tjenester, der tilbydes på hjemmesiden, giver dig mulighed for at udfylde en profil, som kan omfatte en adresse og et telefonnummer. - betaling: som en del af betalingen for de produkter og tjenester, der tilbydes på hjemmesiden, registreres der økonomiske data vedrørende brugerens bankkonto eller kreditkort.

- kommunikation: Når hjemmesiden bruges til at kommunikere med andre medlemmer, er data vedrørende brugerens kommunikation underlagt midlertidig opbevaring;

- cookies: Cookies bruges som en del af brugen af webstedet. Brugeren har mulighed for at deaktivere cookies i sine browserindstillinger.

- Fødselsdato

Brug af personoplysninger

De personoplysninger, der indsamles fra brugerne, har til formål at levere hjemmesidens tjenester, forbedre dem og opretholde et sikkert miljø. Mere specifikt er anvendelserne som følger:

- brugerens adgang til og brug af hjemmesiden;

- styring af drift og optimering af hjemmesiden;

- tilrettelæggelse af betingelserne for brug af Betalingstjenesterne;

- verifikation, identifikation og autentificering af data, der er transmitteret af brugeren;

- at tilbyde brugeren muligheden for at kommunikere med andre brugere af hjemmesiden;

- implementering af brugerstøtte ;

- personalisering af tjenester ved at vise annoncer baseret på brugerens browserhistorik i henhold til deres præferencer;

- forebyggelse og afsløring af svindel, malware ( ondsindet software) og håndtering af sikkerhedshændelser;

- håndtering af eventuelle tvister med brugere;

- afsendelse af kommerciel og reklameinformation baseret på brugerpræferencer.

Deling af personoplysninger med tredjeparter

Personoplysninger kan deles med tredjepartsvirksomheder i følgende tilfælde:

- når brugeren anvender betalingstjenester, er hjemmesiden, med henblik på implementeringen af disse tjenester, i kontakt med tredjepartsbank- og finansielle virksomheder, som den har indgået kontrakter med;

- når brugeren offentliggør oplysninger, der er tilgængelige for offentligheden, i webstedets gratis kommentarfelter;

- når brugeren giver en tredjepartshjemmeside adgang til sine data;

- når hjemmesiden bruger tjenesteudbyderes tjenester til at levere brugersupport, reklame og betalingstjenester. Disse tjenesteudbydere har begrænset adgang til brugerdata som en del af udførelsen af disse tjenester og har en kontraktlig forpligtelse til at bruge dem i overensstemmelse med bestemmelserne i de gældende regler om beskyttelse af personoplysninger;

- hvis loven kræver det, kan hjemmesiden overføre data for at imødekomme krav fremsat mod hjemmesiden og for at overholde administrative og retslige procedurer;

- hvis hjemmesiden er involveret i en fusion, et opkøb, et salg af aktiver eller en konkursbehandling , kan det være nødvendigt at overføre eller dele alle eller en del af sine aktiver, herunder personoplysninger. I dette tilfælde vil brugerne blive informeret, inden personoplysninger overføres til en tredjepart .

Overførsel af personoplysninger til tredjeparter uden for Den Europæiske Union

Dine personoplysninger kan især blive sendt eller videregivet til vores tjenesteudbydere i følgende lande: Estland, Kina

Vi forpligter os til at overholde gældende regler vedrørende dataoverførsler til lande uden for Den Europæiske Union, og især i henhold til følgende vilkår: 

Vi overfører data om besøgende, potentielle kunder og eksisterende kunder til lande, der er anerkendt som havende et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau. I tilfælde af overførsel til USA, til organisationer, der har tilsluttet sig Privacy Shield;

Når destinationslandet ikke har et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau , overvåger vi strømmene ved hjælp af overførselsværktøjer, der overholder reglerne (især Europa-Kommissionens standardkontraktbestemmelser).

Derudover forpligter vi os til (i) at sikre, at enhver underleverandør giver tilstrækkelige og passende kontraktlige garantier for at respektere dine rettigheder, således at behandlingen opfylder kravene i GDPR, og (ii) at overholde de bestemmelser i GDPR, der gælder for dataoverførsler.

Baseret på vores juridiske forpligtelser kan dine personoplysninger videregives i overensstemmelse med lov, forskrift eller i henhold til en afgørelse truffet af en kompetent regulerende eller retslig myndighed. 

Sikkerhed og privatliv

Hjemmesiden implementerer organisatoriske, tekniske, softwaremæssige og fysiske digitale sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte personoplysninger mod ændring, ødelæggelse og uautoriseret adgang. Det skal dog bemærkes, at internettet ikke er et fuldstændig sikkert miljø, og hjemmesiden kan ikke garantere sikkerheden ved transmission eller lagring af information via internettet. 

Implementering af brugerrettigheder

I overensstemmelse med de gældende regler for personoplysninger har brugerne følgende rettigheder, som de kan udøve ved at sende deres anmodning til følgende adresse: contact@la-salopette.fr

· Retten til indsigt: De kan udøve deres ret til indsigt i de personoplysninger, der vedrører dem. I dette tilfælde kan webstedet, før denne ret udøves, anmode om bevis for brugerens identitet for at verificere dens nøjagtighed.

· retten til berigtigelse: Hvis de personoplysninger, som hjemmesiden opbevarer, er unøjagtige, kan de anmode om, at oplysningerne opdateres.

· Retten til sletning af data: Brugere kan anmode om sletning af deres personoplysninger i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning.

· Retten til begrænsning af behandling: Brugere kan anmode hjemmesiden om at begrænse behandlingen af personoplysninger i overensstemmelse med de forudsætninger, der er fastsat i GDPR.

· retten til at gøre indsigelse mod databehandling: Brugere kan gøre indsigelse mod, at deres data behandles i overensstemmelse med de forudsætninger, der er fastsat i GDPR.

· retten til dataportabilitet: de kan anmode om, at hjemmesiden giver dem de personoplysninger, der er leveret til den, med henblik på at overføre dem til en ny hjemmeside.

Udviklingen af denne klausul

Hjemmesiden forbeholder sig retten til at foretage ændringer i denne databeskyttelsesklausul når som helst. Hvis der foretages en ændring i denne databeskyttelsesklausul, forpligter hjemmesiden sig til at offentliggøre den nye version på sin hjemmeside. Hjemmesiden vil også informere brugerne om ændringen via e-mail mindst 15 dage før ikrafttrædelsesdatoen. Hvis brugeren ikke accepterer vilkårene i den nye formulering af databeskyttelsesklausulen , har de mulighed for at slette deres konto.